Prelucrarea datelor cu caracter personal

Informatiile minime prezentate clientilor înainte de încheierea contractelor de asigurare
(Document de informare standard, Conform Anexa Nr. 19 la Norma 19/2018)

Art. 1. Informaţii despre identitatea distribuitorilor conform prevederilor art. 12 alin. (6) şi (7) şi art. 13 din Legea nr. 236/2018 privind
distribuţia de asigurări:
1.1. Identitatea Intermediarului Principal:

S.C. MILLENIUM INSURANCE BROKER (MIB) S.A., cu sediul in Mun. BUCURESTI, Sector 5, Splaiul Independentei, nr. 111, inregistrata la Registrul
Comertului sub nr. J40/5065/1997, CUI: 9557790, Capital social subscris si varsat 437.958,92 lei, inregistrata in Registrul Brokerilor de Asigurare (
registrul Intermediarilor principali) cu codul RBK-096, avand paginile web www.myinsurance.ro si www.mibasigurari.ro, telefon 0213303796 si adresa
de mail office@myinsurance.ro reprezentata prin dl. Prigoreanu Stefan, Conducator Executiv autorizat de ASF.
1.2. Clientii sau potentialii clienti pot verifica la ASF inregistrarea intermediarilor in registrele mentionate, prin accesarea www.asfromania.ro;
1.3. Intermediarul principal, direct sau prin Intermediarului Secundar, ofera clientilor, la cererea acestora, consultanta privind produsele de asigurare
intermediate, si reprezinta clientul in relatia cu asiguratorii.
1.4. Va informam urmatoarele:
a. NU detinem participaţii calificate în cadrul asigurătorilor;
b. NU exista participaţii calificate deţinute de asigurători sau de societăţile-mamă ale unor asigurători în cadrul MIB.
c. In legătură cu contractele de asigurare propuse sau pentru care se oferă consultanţă:
i. consultanţa oferita este bazată pe o analiză imparţială şi personală (profesionista)
ii. nu avem obligatia de a lucra cu unul sau mai multi asiguratori anume.
d. Natura remuneraţiei primite în legătură cu contractul de asigurare: comision inclus in prima de asigurare si care acopera toate taxele si costurile
de ofertare, emitere, incasare si gestionare a politei, precum si toate costurile aferente de functionare, autorizare/avizare si pregatire
profesionala.
e. In ceea ce priveşte contractul de asigurare, nu lucram pe baza unui onorariu plătit direct de consumator, ci exclusiv pe baza unui comision,
platit de asiguratori, ca remuneraţie inclus(ă) în prima de asigurare;
1.5. MIB poate emite contracte de asigurare şi poate colecta prime de asigurare în numele societăţilor. MIB ofera consultanţa după si prin analizarea
unui număr suficient de mare de contracte de asigurare disponibile pe piaţă, astfel încât recomandarea personalizată facuta clientului este efectuată
pe baza unor criterii profesionale, astfel incat contractul de asigurare să răspundă cel mai bine cerinţelor şi necesităţilor contractantului.
Art. 2. Regasiti in documentul separat PID (documente pe care vi-l transmitem inainte de emiterea si plata politei de asigurare)
informaţii privind:

a. definirea fiecărui eveniment asigurat, a indemnizaţiei de asigurare în cazul producerii evenimentului asigurat, a fiecărui beneficiu şi a clauzelor
opţionale/suplimentare;
b. excluderile din asigurare;
c. momentul începerii şi cel al încetării contractului de asigurare;
d. modalităţile de executare, suspendare sau încetare a contractului de asigurare;
e. informaţii privind orice drepturi pe care le pot avea părţile de a rezilia contractul înainte de termen sau unilateral, inclusiv orice penalităţi impuse
de contract în astfel de cazuri;
f. modalitatea prin care se platesc primele si termenele de plata a primelor de asigurare;
g. modalitatile si termenele de plata a indemnizatiilor de asigurare, a sumelor de rascumparare si a sumelor asigurate;
h. procedurile de soluţionare a eventualelor litigii rezultate din executarea contractului, respectiv informaţii despre modalităţile de rezolvare pe cale
amiabilă a reclamaţiilor formulate de contractanţi sau de beneficiarii contractelor de asigurare, după caz, acestea neconstituind o restrângere a
dreptului clientului de a recurge la procedurile judiciare legale;
i. informaţii generale privind deducerile prevăzute de legislaţia fiscală aplicabilă contractelor de asigurare;
j. legea aplicabilă contractului de asigurare;
Clienti si potentialii clienti interesati pot solicita si alte informatii in legatura cu contractele de asigurare dorite.
Art 3. Va informam de existenţa Fondului de garantare a asiguraţilor.
Pentru informatii complete si actualizate privind activitatea acestuia si despre protectia care v-o ofera, va rugam sa accesati www.fgaromania.ro
Art 4. Primirea de catre Dvs. a acestui document de informare constituie
Pasul 1 in accesarea unei solutii de asigurare dorite/necesare.
Conform legislatiei specifice in vigoare, urmatorii pasi sunt obligatorii:
Pasul 2: analiza nevoilor Dvs. de asigurare, prin completarea unui formular de analiza a nevoilor Dvs. ( denumit in legislatie DNT = Demand and
Needs Test )
Pasul 3 este sa va transmitem sau sa va prezentam o oferta comparativa cu minim 2 calculatii, parte a procesului de consultanta.
Pasul 4 este sa va transmitem documentele atasate ofertelor, PID ( Document standard de Informare asupra Produsului), acesta fiind generat de
companiile de asigurari creatoare ale produselor de asigurare ofertate.
Pasul 5 este dat de generarea si transmiterea politei de asigurare.
Toate aceste documente si informatii trebuie sa va parvina pe un suport durabil, e-mail-ul fiind acceptat, iar brokerul Dvs. trebuie sa poata face
oricand dovada ca a respectat aceasta procedura. Prin urmare, va solicitam sa ne furnizati o adresa de mail valida catre care sa va transmitem toate
aceste informatii;
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat, si va rugam sa intelegeti ca:
a. transparenta impusa de legislatie este benefica pentru corecta Dvs. informare;
b. prezentul document precum si pasii descrisi la art. 4 sunt obligatorii de aplicat de catre toti distribuitorii de asigurari, indiferent
daca sunt asiguratori, intermediari pricipali sau intermediari secundari.
Orice procedura simplificata propusa de catre orice entitate, nu respecta legislatia.
Art. 5. Va informam ca persoanele fizice pot apela, in cazul unui conflict sau potential litigiu cu un asigurator, la sistemul gratuit de
solutionare alternativa a litigiilor
, SAL-FIN. Toate detaliile pe www.salfin.ro
Art. 6. Anterior oricarei interactiuni descrise in prezentul document, suntem obligati sa va transmitem o informare prealabila din punct
de vedere al protectiei datelor cu caracter personal, GDPR. Luarea la cunostinta de catre vs. asupra acestei note de informare nu va
obliga sa fiti de acord cu nimic.